이 포스팅을 모두 꼼꼼하게 읽으신 이후

 

무신론자 필독 클릭 ☞  DNA지도,유전자풀(Gene pool) -(펌)인간학적 고찰


 

 

요한복음 20장 7절에서 상세하게 묘사된 예수님 수의(the Shroud of Turin)와 그 수의 옆에 가지런히 놓여있었다는 머리수건(Sudarium)에 관한 자료를 이미 올렸네요.궁굼하면 여기 클릭 ☞ 예수실존,부활의 증거 과학자료 3탄 - 아마포에 담긴 비밀 총정리(4탄에서 이어짐)


 

이 지도는 바로 그 수의와 머리수건에서 함께 채취된 물질(실험실에서 분석된 화학성분)인 가시나무식물(예수님이 머리에 썼던 가시관으로 사용된 나무의 화분pollen)이름이 군데리아입니다. 이 군데리아(Gundelia tournefortii)가 자생하는 지역은 지구상에서는,오직 이스라엘지역 뿐이랍니다.바로 오른쪽 지도의 초록색 부분으로 표시된 지역에서만 자라는 식물이며,그 꽃의 화분(pollen)이 만개하는 시기도 오직 일년 중에 3월에서 4월까지랍니다.이 군데리아(Gundelia tournefortii)화분을 통해서 실험실에서 밝혀진 사실이 아주 중요합니다.바로 예수님이 AD30년 4월6일에 처형당했다는 성서학자들의 고증을, 과학적으로 증명해주었기 때문입니다.야훼이레!!!!터키의 고대도시 에데사(Edessa)의 한 대문 위에 수세기 동안 조심스럽게 감추어져 보존되었던 '에데사의 얼굴'(the Mandylion or The Face Of Edessa)로 알려진 토리노의 수의

 

 

이러한 배경지식을 알고서 비디오 시청하시라고 소개한 자료입니다. 영어실력이 없어도 이해가능한 자료로서 약 60분 분량입니다. 여기 클릭 예수님 실존의 과학적 자료2탄,전체내용 요약 비디오보기

 

 

실제로 1978년에 있었던,약 35인의 과학자들이 참여한 아마포(the Shroud of Turin)실험 프로젝트 -  (STURP)이후 13개 분야에서 현재 2013년까지 이룩한 과학실험결과로 발표한 보고서를 요약적으로 살펴봅시다!!!!.

 

1,핵물리학(nuclear physics) - 가장 눈길을 끄는 실험으로 이미지형상이 빛에 의한 결과로 판명

2,화학(chemistry) - 수의에서 채취된 물질은 인간의 혈액이며 페인팅이 아니다

3,식물학(botany) - 지구상의 유일한 식물-이스라엘지역에서만 자생하는 군데리아화분이 수의에서 채취

4,역사학(history) - 예루살렘을 떠난 주님의 수의, 에데사(Edessa)에서 무슨일이 있었나? 하단자료참조

5,섬유조직학(texture) - 마사다유적지에서 발굴된 수의에서 사용된 기법의 섬유조직이 AD30년무렵으로 판명

6,방사선학(radiology) - 빛에 의한 섬유흔적들

7,의학(medicine) - 인체의학적 조사,성서기록대로 모든 흔적들이 십자가처형전후의 상황과 일치

8,수학(mathematics) - 수학적분석으로 성서에 기록된 십자가,수의,시신상태와 일치

9,인류학(archaeology) - 고고학조사로 그 당시 유태인들의 매장풍습과 정확하게 일치(마사다지역)

10,법의학(forensic) - 의학적으로 2000년 전의 한 인간의 혈액임을 증명 -AB형혈액

11,병리의학(pathology) - 미국수사기관이 사용하는 모든 기술을 동원하여 혈액과 이미지조사로 진품확정

12,사진학(photography) - 아마포에 나타난 형상은 레이져광선이 만든 3D이미지로서 2013년 현재의 컴퓨터공학을 모두 동원해봤지만,현대 사진술로는 그 재생이 불가능

13,지질학(geology) - 예수님 발부분의 석회암물질이 골고다언덕에서 채위한 것과 일치

 

 

과학자들의 자발적인 실험결과 (결코 카톨릭교회에서 의뢰한 사건이 아님,입소문을 타고서,신앙인들 사이에서, 이 수의가 예수님이 입었던 ,그 수의라더라!! 진품이라고 확신했었고,바로 그러한 신앙인들의, 그 믿음을 과학적으로 깨버리겠다고,과학자들이 자진해서 덤빈사건이었다는 걸 잊지 마시라.)

 

이 군데리아(Gundelia tournefortii)의 화분이 예수님의 수의(Turin,Itally에서 소유된 물건)에서도 채취됐고,요한복음에 기록된 예수님의 머리수건(Oviedo,Spain)에서도 함께 채취되었다.즉,따로따로 세상에서 떠돌던 2개의 아마포에서 같은 물질,동일한 혈액 AB형과 군데리아화분이 나타났다.이런 사실을 바탕으로 과학자들이 내린 결론이다. 정말 예수님이 4복음서에 기록된대로 죽었고,사흘만에 빛(레이져광선 같은 존재,초자연현상)으로 부활해서 사라져버렸다!!!

 

 

이러한 과학적인 분명한 사실을 읽고도,불신자들은 무언가 속임수가 있겠지!! 헛점을 찾을것이다!!

 

이러한 불신자들에게는,결코 참과 거짓을 분별하고자 노력하는 자세가 없다. 

 

 

그들이 찾는 것은,진리가 아니다!!!그들이 찾는 것은 자신처럼 똑똑한 두뇌의 소유자가 믿는 것(과학,진화론)이  절대로 틀렸을리가 없다는 그 확증을 찾아내는 것이다.그래서 결코 그 지독한 어둠 속에서 빠져 나오지 못한다.그게 그들의 잔인한 운명이다.....혹시 이 글을 읽는 그대도? 과학자들이 발표한 것만이 진리라고 믿는 중인가? 그럼 이 과학적으로 이미 증명이 끝난 이 사건을 직접 조사해보시라!!!!

 

 

↙ 이 사진이 바로, 그 식물 군데리아를 찍은 것입니다.이 군데리아에 관한 자세한 정보는 여기 클릭,영어로 된 정보지만,이 자료를 모두 읽은 이후라면, 대충 사진들만으로도 어떤 내용인지 이해하기 쉬운 자료라서 강력하게 추천합니다.

 

 

Chapter O part 2, February 23rd 2011

 

 

Chapter P part 1, April 20th 2012

 

 

 

 

The newest findings on the Holy Shroud

 

히스토리채널에서 방영한 일부내용


 

 

 

The ancient city of Edessa was a city-state situated between the Tigris and the Euphrates rivers in the upper Mesopotamian Fertile Crescent. It was long an important trading center on the Silk Road between China and India in the East and the Mediterranean basin area of the Roman Empire. It was also a very early Christian community starting around A.D. 200.

 

 If you were to travel from Jerusalem to Antioch, as St. Paul did, you were, by the time you reached Antioch, two-thirds of the way to Edessa. At Antioch you might turn left and travel along the Roman roads to Tarsus, Paul’s home town. Or you might turn right and, by travelling about the same distance along the Silk Road, arrive at Edessa. (See: Map)

 

Today, the city is called Şanlıurfa or simply Urfa. It is located in south-eastern Turkey near the border with Iraq. As with northern Iraq, most of the population is Kurdish, though there are many Arabs and Turks in the city as well. The predominant religion is Muslim but there are Christian and Jewish minorities, some who claim heritage back to the 3rd century and 1st centuries respectively, and perhaps earlier.

 

According to local tradition and the belief of some Muslims, Urfa was the Biblical city of Ur, the birthplace of Abraham. Most biblical scholars, archeologists and historians of ancient Mesopotamia think that the Chaldean city of Ur Kasdim, now Tell el-Mukayyar in southern Iraq near the Persian Gulf, is the Biblical city of Ur.

 

See Edessa History

Seleucus I of MacedoniaSeleucus I, a Macedonian officer under Alexander the Great, established an outpost in this already settled town for his newly formed kingdom in 303 B.C., twenty years after the death of Alexander. He named it Edessa after the city of the same name in Macedonia. By about 132 B.C. the dynasty he established, the Seleucid dynasty, collapsed and the city came under the control of the Abgar dynasty, a series of client kings for Parthia, very much the way Herod I and Herod Antipas were client kings of Israel under Roman control. In the years that followed the Abgar dynasty, which lasted for 350 years, Edessa fell under Armenian, Persian and Roman control. It would become part of Byzantine Empire. It repulsed the Persians in A.D. 544, but fell to Muslim Arabs in 639 not to be retaken until the First Crusades in 1098 by French forces under command of Baldwin of Boulogne, who would later become King Baldwin I of Jerusalem.

Edessa, a high walled town along a major trade route seemed to be on the contested frontier of every empire that ruled it and thus it saw centuries of conflict in which it was sometimes conquered, sometimes successfully defended and sometimes ceded to victorious armies as part of a negotiated deal. As such it developed a varied culture of different peoples from many lands. When it became a Christian city is not clear, but it was so by the time it became part of the Byzantine. By 944, a date that will be very important in our analysis, it was under the jurisdiction of a Muslim Caliph but it retained significant communities of Greek Orthodox and Assyrians Christians as well as a number of Roman Catholics and possibly some Nestorians.

 

There was, throughout the city’s history, a strong tradition that the apostle Thomas and a disciple variously named Addai, Thaddeus Jude (of the biblical 72 or 70) went to Edessa after the death of Jesus. This is legend and it is more likely that, as historian Jack Markwardt writes:

 

. . . Avircius Marcellus, the Bishop of Hieropolis, was summoned to Rome, where he was introduced to Abgar’s wife, Queen Shalmath, that he then travelled to Antioch, where he was joined by Palut and provided with the Shroud, identifiable as the historically-documented sacred Christ-icon which had been taken from Palestine to Syria, and that he then proceeded to Edessa, where he displayed the imaged relic to the king and baptized him into the Christian faith, thereby resulting in the Shroud’s commemoration, in legend, as the Portrait of Edessa.

 

Markwardt goes on the suggest us that the shroud was then brought back to Antioch where it remained until sometime in the 6th century. It was, Markwardt believes, concealed above the city’s Gate of the Cherubim in A.D. 362 where it remained until about 540. (The Gate of the Cherubim was so named because, reportedly, according to the biographer of St. Saint Symeon Stylites, the column sitter, Titus placed the Cherubim he took from the Temple in Jerusalem above this gate). Abgar VIII

 

Edessa was a cosmopolitan city in Jesus’ day and one of the cities were Christian communities developed early as they did in Antioch. Edessa, located once where the modern Turkish city Urfa lies, is situated about 400 miles north of Jerusalem.

 

The earliest role for Edessa, as it relates to the Shroud of Turin, pertains to a legend that an image-bearing cloth was brought to King Abgar V Ouchama of Edessa sometime during his reign (13 0 50 CE) by one of Jesus’ disciples known to us as Thaddeus Jude (Addai) or by the apostle Thomas.

 

What is not legend, nor speculation, is that the cloth, with an image of what was in the sixth century believed to be a true and miraculous facial image of Jesus, was found in the walls of the city in the sixth century. During repairs of the city walls in 525 CE, or more likely, during a Persian invasion of the city in 544 CE, the cloth was discovered where it had been concealed above one of the city gates. At the time, a church was built especially for it. It was, to the people of Edessa, the lost cloth of the legend.

 

In the late sixth century,Evagrius Scholasticus’ Ecclesiastical History mentions that Edessa was protected by a 'divinely wrought portrait' (acheiropoietis) sent by Jesus to Abgar. In 730 CE, St. John Damascene in On Holy Images describes the cloth as a himation, which is translated as an oblong cloth or grave cloth. This may be the first mention, among extant documents, of it being a grave cloth.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Posted by Tessie.


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